2011. június 27., hétfő

Felemás torta

A múlt héten 2 nap eltéréssel volt anyósomnak és az anyukájának a születésnnapja, amit családi körben vasárnap ünnepeltünk meg. Már jó ideje gondolkodtam milyen tortát is kapjanak. Nagyon szeretik a diót, így az Eszterházy torta mellett döntöttem. Na  jól beválasztottam, nem volt egy egyszerű menet. A recept szerint 5 lapot kellett volna sütni, na nekem csak 4 jött ki abból az adagból, ez még nem katasztrófa, kicsit alacsonyabb lesz a végén... A krém elkészítésekor az eredeti vajkrémes recept mellett döntöttem, finom lett csak annyira laktató, hogy 1 szelet tortát bírtunk megenni fejenként. Legközelebb inkább a tejszínes krémet készítem majd :) Azért nem vagyok teljesen elkeseredve, végülis nagyon örültek az ünnepletek, ízlett mindenkinek a kis sárgaság... Ha már a színnél tartunk, a sárga mellett döntöttem, mert az olyan vidám, és a kedvencek közé tartozik. Először narancssárga házi fondanttal borítottam be a tortát, majd citromsárgával, de ekkor már csak a felére tettem. Az illesztésekhez, ellenkező színű kis virágokat ragasztottam, az alját a két színből gyúrt golyókkal raktam körbe!

Ez lett a végeredmény:

4 megjegyzés:

  1. Tényleg igazi vidám torta lett! Én az Eszterházy-t nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Szia Mimi! Nagyon aranyos tortat keszitettel - gratulalok.
    Megragadnam ezt az alkalmat, hogy vedjem a vajkremek hiret, ugye nem haragszol? En sem szerettem az otthoni vajkremeket, de amiota megismerkedtem itt nehany szamomra uj keszitesi moddal, en 100% vajkrem partival valtam. Egy jo vajkrem az olvad a szajban, konnyu es habos, minden fele csomoktol mentes, olyan ize van, amilyen iznek hivjak, nem kell talalgatni es nagyon tudja magat etetni. Ilyen vajkremet januarban minden keppen keszitunk!

    VálaszTörlés
  3. Gabi, Angi köszönöm szépen :)

    Judit, neked is köszönöm! Igen biztosan már mint az itthoni, és remélem januárban el tudok majd menni hogy személyesen is megtapasztaljam!
    Egyébbként itthoni alapanyagokból is el lehet készíteni vagy kell hozzá valami spéci cucc?

    VálaszTörlés
  4. Szia Mimi!
    A vajkrem keszitesehez nem szukseges kulonleges eszkoz, de ha van cukor homero, az nagyon jol jon.
    Minden mas biztosan van mindenkinek egy haztartasban es a hozzavalok is otthon megtalalhatok.

    VálaszTörlés