2011. május 25., szerda

Fényképes torta


Ehető fénykép lehetőségek:

1. Ehető ostyalap
Ez talán a legelterjedtebb verzió, egy vastagabb, kartonlap merevségű ehető anyag, melyre ételfestékkel nyomtatják rá a képet. Jó minőségű, bármilyen felületre felhelyezhető. A felhelyezéshez, és a fedéshez is hidegzselé használata szükséges. A hidegzselét cukrász boltban (Sőregi, M-Gél) lehet beszerezni 1 kg-os kiszerelésben kb. 1700,-Ft-ért.

2. Ehető papírkép
Ez egy modernebb verzió, egy nagyon vékony, ehető papírra nyomtatják a képet, szintén ételfestékkel. A kép nagyon jó minőségű. Sima, szárazabb felületre kell tenni, vagyis vajkrémre, fondantra vagy csokoládéra, amiben kevés a nedvesség. A felhelyezése egyszerű, a kép alatt található papírt le kell húzni, és mint egy matricát rá kell helyezni a felületre, és már kész is!

Én a Sőreginél nyomtattam a képeket, és úgy döntöttem, hogy ehető papírt választok, ennek több oka is van. Nem akartam 1kg hidegzselét vásárolni, egyszerűbb a felhelyezése, és jobb a kép minősége is! Igaz valamennyivel drágább, mint az ostyakép, viszont a hidegzselén bőven visszajön az árkülönbözet.

Szóval tegnap este gyorsan kreáltam egy tortát, ami igazából egy diós bögrés sütemény volt, tortaformában sütve, miután kihűlt megtöltöttem csokipudingos krémmel, és tejszínhabbal kentem át. A díszítésre, éjjel 11 órakor már nem fordítottam túl sok energiát, meg amúgy is a kép felhelyezése volt a lényeg, hogy gyakoroljak a ma esti művemhez. A képet eleinte elég nehéz volt leszedni a fedő papírról, de miután rájöttem a technikájára, már simán ment. A fent leírtakkal ellentétben nem száraz felületre tettem a képet, hanem a tejszínhabra, de nem okozott problémát, nagyon szépen elterült rajta, nem volt gyűrődéses, és reggel is egyben volt a kép, nem olvadt meg, nem folyt szét. Úgyhogy, ha valaki olyan fényképes tortát készít, amit hamar elfogyasztanak, nyugodtan teheti tejszínhabra is! A képet egy habzsák és egy nyomócső segítségével körbedíszítettem, hogy ne pöndörödjön fel a széle, a többi üres felületet, pedig megszórtam színes cukorral.

Hát elsőre így sikerült :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése