2010. november 15., hétfő

Országtorta 2010

Minden évben megszavazzák az ország tortáját, mely címet idén a Szilvagombóc torta kapta! Augusztus óta vártam az alkalmat, hogy végre megsüthessem ezt a tortát, és most hétvégén eljött ez a nap. Szombaton volt a családi összejövetel, ahol Márton napot, és apósom születésnapját ünnepeltük, gondoltam ez jó alkalom lesz. Pénteken elkészítettem a szilvás krémet meg a két lapot, 1 piskóta és 1 sacher felvert. Szombaton kora reggel összeállítottam a tortát, pár órás hülés után ráöntöttem a csokoládét majd a végén indulás előtt bedíszítettem a tetejét. Nagyon finom lett :) A közepén lévő szilvagombóc koszorú egy kicsit kissebbre sikerült, így szeleteléskor nem a szelet közepére került, hanem a szélére, emiatt nehézkesen lehetett vágni a tortát. Legközelebb a torta tetején lévő díszítést is sűrűbben kell elhelyezni, mert így túl nagy szeleteket kellett vágni, hogy mindenkinek jusson a marcipán díszítésből. Ezt a két apró "hibát" leszámítva, isteni lett a torta!







1 megjegyzés: