2013. szeptember 21., szombat

Családi vonatos torta

Szeptember 16-án ünneplte a sógorom a születésnapját kisfiával egyetemben, amit családi körben tegnap este ünnepeltünk meg. Mindketten a vasút szerelmesei így mindenképp valamilyen vonatos tortát szerettem volna, de különböző okokból csak egy egyszerű tortát tudtam készíteni, így ehető papírra nyomtatott kép formájában került 2 mozdony a tortára, és MÁV-os kék sárga díszítést kapott.



Ezúttal a torta belsejére helyezném a hangsúlyt, hiszen először készítettem ilyen krémet, és nagyon nagyon finom lett, ritka alkalom, hogy én is ehetek a saját készítésű tortámból :)

Fehércsokis-vaníliás - eperzselés krém

Hozzávalók a vaníliás krémhez:
4 dl tejszín
1 tábla fehércsoki ( elbír 2 táblát legközelebb)
1 tasak vaníliás pudingpor
4 tasak vaníliás cukor vagy vanília aroma

A tejszínt beleöntöttem egy edénybe, hozzáadtam a pudingport és vaníliás cukrot majd folytonos keverés mellett felmelegítettem, és végül felolvasztottam benne a csokit. Nem szabad felforralni, ha elolvadt a csoki teljesen ki kell hűteni, én előző nap elkészítettem, így egy estét pihent a hűtőben. Másnap csak elővettem a hűtőből és robotgéppel kihabosítottam. Előfordulhat hogy kicsit lágyabb lesz, akkor habfixálóval lehet javítani az állagán.

Hozzávalók az eperzseléhez:
1 csomag eper (jelen esetben fagyasztott 450g)
1,5dl víz
1,5dl cukor
1 ek zselatin

Az epret, vizet, cukrot egy edénybe tettem melegedni, amikor az eper felolvadt teljesen botmixerrel összeturmixoltam és összeforraltam az egészet. Miután kihűlt (szintén egy éjszakát töltött a hűtőben) az állaga még túl híg volt, így egy kanál zselatint, kis vízzel elkevertem, felmelegítettem és hozzákevertem. Így tökéletes lett, nem szabad túl hígnak lennie, mert kifolyik a piskóták közül, de túl sűrűnek sem, mert az sem jó, meg kell találni a középutat.

A torta felépítése:
Egy sima piskótát sütöttem, 3 részre vágtam, az alsó réteget megkentem a vaníliás krémmel, majd arra tettem az eperkrém felét, szép egyenletesen elkentem rajta, majd erre jött a második piskóta lap, újabb vaníliás krém majd újabb eper krém, végül a harmadik piskóta. Pár órás hűtőben lévő dermedés után tejszínhabbal díszítettem :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése