2013. szeptember 7., szombat

Topsy Turvy torta

Az utóbbi időben egyre jobban elterjedt a Topsy Turvy, azaz ferde kinézetű torta. Régóta szerettem volna már ilyet készíteni, rengeteg képet, videót, leírást néztem a készítéséről, hogy ha szükség lesz rá minden simán menjen :)

Pár nappal ezelőtt a férjem egyik barátja talált meg egy ilyen kéréssel. Az édesanyja 60. születésnapjára kiválasztottak egy tortát a netről, így konkrét tervek alapján dolgoztam, legalább "csak" az elkészítésen kellett gondolkodnom, a külsőn nem!

fél délelőttön keresztül sütöttem a piskótákat, hogy kellően magas legyen a megfelelő forma kialakításához. A szintek betöltése (alsó szint málnás túrós, felső szint csokis) után külön külön megfaragtam és burkoltam a két tortát, majd egymásra helyeztem őket. Mivel még nem készítettem ilyen tortát, a stabilitás érdekében kapott egy szívószál merevítést, és egy vékony kartonlapot is tettem a szintek közé.
Miután stabilan állt a torta, már csak díszíteni kellett, amivel szintén el lehetett pepecselni pár órát :)

A torta tetején látható számok tragantból készültek, és nagyon fontos szerepük volt, hiszen az ajándékot is el kellett rejtenem a tortában, ami egy csodás gyűrű volt! Mindkét szám egy hosszú szívószálra épült fel, így könnyen beszúrható volt a tortába, és megvolt a kellő stabilitás is, nehogy eldőljenek. Az ajándékot pedig a 0-s szám szívószálára kötöttem és vele együtt beleszúrtam a tortába, így mikor az ünnepelt kihúzta a számokat, megkapta az ajándékát is :) A terv bevált, volt nagy öröm :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése